Značka Desigual pochází ze Španělska a zaměřuje se na výrobu dámského, dětského a pánského oblečení včetně doplňků. Od roku 2012 navrhuje také obuv a bytové doplňky. Pro Desigual jsou charakteristické výrazné vzory, graffiti, asymetrie a zářivé barvy.
Začátky společnosti
Společnost vznikla v roce 1984 v Barceloně, v zemi, pro kterou jsou v oblasti módy typické neobvyklé barevné kombinace a výrazný design. Její zakladatel Thomas Meyer, původem ze Švýcarska, vytvořil bundu, která je nyní považována za jeden z prvních produktů upcyklované módy (jedná se o způsob, jak zužitkovat a znovu vdechnout život předmětům určeným k recyklaci či přímo k likvidaci). Známá španělská filmařka Isabel Coixet ji popsala slovem “desigual”, což ve španělštině popisuje něco, co není stejné.
Desigual v číslech
Desigual má více jak 500 obchodů ve více jak patnácti zemích světa. V sídle společnosti, které se nachází na pláži v Barceloně pracuje 750 lidí. V roce 2019 prodali více jak 19,5 milionu oděvů. Desigual vlastní čtyři logistická centra a deset distribučních center, mezi které patří například outlety, franšízy, obchodní domy, velkoobchod a další.
Neobvyklá marketingová kampaň
V lednu 2011 spustil Desigual ve Španělsku a Portugalsku výstřední kampaň “Come in undressed and go out dressed”. V Madridu čekalo ve frontě téměř 200 lidí pouze ve spodním prádle, kteří si poté mohli odnést z obchodu cokoliv zdarma. Stejná kampaň se opakovala v červnu téhož roku v Londýně, Berlíně, Stockholmu, Madridu, Praze a New Yorku.
Spolupráce s Christian Lacroix
V roce 2011 začal Desigual spolupracovat s francouzským módním návrhářem Christianem Lacroix. Ve stejném roce podepsali partnerství s Cirque du Soleil a vytvořili kolekci s názvem Desigual inspired by Cirque du Soleil, která zahrnovala šedesát kousků oblečení a doplňků. V této kolekci jste mohli najít Desigual šaty, doplňky, kabelky a další.
Desigual a udržitelnost
V kolekcích Desigual se postupně začínají objevovat udržitelná vlákna. Společnost počítá každý rok svou uhlíkovou stopu a pracuje na projektech, které ji pomáhají snižovat emise. Desigual je součástí iniciativy Better Cotton, jejíž produkty jsou označeny štítkem BCI. Pro ty, které oblečení nosí to znamená, že podporují udržitelnější výrobu bavlny.
Neobvyklá marketingová kampaň
V lednu 2011 spustil Desigual ve Španělsku a Portugalsku výstřední kampaň “Come in undressed and go out dressed”. V Madridu čekalo ve frontě téměř 200 lidí pouze ve spodním prádle, kteří si poté mohli odnést z obchodu cokoliv zdarma. Stejná kampaň se opakovala v červnu téhož roku v Londýně, Berlíně, Stockholmu, Madridu, Praze a New Yorku.